Marius Schalkwijk
het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk veel groter dan in theorie (Ernst Ferstl).

-
Uithoorn (Noord-Holland)
Met een trainingsacteur kom je verder.
Missie: een rol spelen in de groei van mensen.
Rol: sparringpartner, klankbord, brug tussen de theorie en de praktijk
Functie: professional met drama als expertise en toegepast acteren als specialisme
Motto: 'Ik weet het niet', het begin van alle leren
Persoonlijkheid: open en laagdrempelig, discreet en betrouwbaar, betrokken vanuit
een waarderende benadering, met de kracht van humor
Bijdrage: opleidingspartner: ondersteunt de trainer, verdiept de leerstof, daagt de cursist uit het beste in zichzelf naar boven te halen, versterkt het leereffect en verhoogt het rendement van de training.
- leveren van (uitdagend) oefengedrag
- bewust maken van het effect van het gedrag van de cursist
- geven van concrete (ervarings)feedback op het gedrag van de cursist, specifiek gericht op het leerdoel.
Uitdaging: in samenwerking met de trainer een oefensituatie creëren waarin de cursisten optimaal uitgedaagd worden te 'stretchen' om te kunnen leren en net niet teveel waardoor ze niet meer leren.
Beloning: als cursisten nieuwe vaardigheden adequaat kunnen toepassen of inzicht hebben gekregen in hun 'knellend interactiepatroon'; ervaren hebben hoe ze dat kunnen doorbreken en daardoor ietsje 'rijker' weggaan dan ze zijn gekomen.
Missie: een rol spelen in de groei van mensen.
Rol: sparringpartner, klankbord, brug tussen de theorie en de praktijk
Functie: professional met drama als expertise en toegepast acteren als specialisme
Motto: 'Ik weet het niet', het begin van alle leren
Persoonlijkheid: open en laagdrempelig, discreet en betrouwbaar, betrokken vanuit
een waarderende benadering, met de kracht van humor
Bijdrage: opleidingspartner: ondersteunt de trainer, verdiept de leerstof, daagt de cursist uit het beste in zichzelf naar boven te halen, versterkt het leereffect en verhoogt het rendement van de training.
- leveren van (uitdagend) oefengedrag
- bewust maken van het effect van het gedrag van de cursist
- geven van concrete (ervarings)feedback op het gedrag van de cursist, specifiek gericht op het leerdoel.
Uitdaging: in samenwerking met de trainer een oefensituatie creëren waarin de cursisten optimaal uitgedaagd worden te 'stretchen' om te kunnen leren en net niet teveel waardoor ze niet meer leren.
Beloning: als cursisten nieuwe vaardigheden adequaat kunnen toepassen of inzicht hebben gekregen in hun 'knellend interactiepatroon'; ervaren hebben hoe ze dat kunnen doorbreken en daardoor ietsje 'rijker' weggaan dan ze zijn gekomen.
Contactgegevens
Bedrijfsgegevens
-
act2learn
-
KVK: 53222849
-
BTW: NL001202260B83
Werkzaamheden
Expertise
- HR(D)-achtergrond, adviseur opleiding & ontwikkeling/trainer
- Persoonlijke effectiviteit, communicatie, leiderschap, competenties en gedrag
- Ruime ervaring met een grote variëteit aan cursisten: van student tot arts/specialist, van meewerkend voorman via leidinggevende, tot manager/directeur; van individueel naar kleine, tot grote groepen.
- Persoonlijke effectiviteit, communicatie, leiderschap, competenties en gedrag
- Ruime ervaring met een grote variëteit aan cursisten: van student tot arts/specialist, van meewerkend voorman via leidinggevende, tot manager/directeur; van individueel naar kleine, tot grote groepen.
Branche
- Zorg
- Overheid
- Profit/bedrijfsleven
- Vrijwilligersorganisaties
- Kinderopvang
- Advies-, onderzoeks- en communicatiebureaus
Werkterrein
- Training
- Coaching
- Assessment
Kennis van modellen
- STARR
- LSD
- Communicatieniveaus
- Roos van Leary
- Kernkwadranten
- Situationeel leidinggeven
- 4 G’s van feedback
- ABCD agressie
- Belbin
- DISC
- Harvard methode onderhandelen
- Insights Discovery
- Kolb
- MBTI
- RET
- Slechtnieuws
- SMART
- Transactionele analyse
Werkvormen
- Rollenspel
- Rolwissel
- Hoefijzer
- Carroussel
- Regietheater
- Energizers
- Zelfstandig werken met deelnemers
Doelgroep
- Leidinggevenden
- Hoger management
- Middenmanagement
- 1e niveau management
- Medewerkers
- Studenten
- Jongeren
- Ouderen
Talen en dialecten
- Nederlands
Opleiding
- WWLA - acteur m/v in het bedrijfsleven - 2010-2011