Skip to main content

Jacques-Hein Vermolen

Effectiever communiceren en in je Pitch "nooit meer met je mond vol tanden staan"
  • Loosdrecht (Noord-Holland)
  • 9 okt 1961 (62 jaar)

Geboren                        : 9 oktober 1961, De Bilt

Burgerlijke staat          : gescheiden; dochters Jikke (6-10-‘05), Cato (2-8-‘07)

Mobiele telefoon         : + 31 (0) 653 650776

Adres                               : Oud Loosdrechtsedijk 256 i, 1231 NJ, Loosdrecht

 

Jacques-Hein Vermolen Trainingen

- Eenmanszaak: JHVT – Jacques-Hein Vermolen Trainingen: acteren in bedrijfstrainingen, assessments, interactief regietheater, managementgames, trainingen presentatie/elevator pitch
- Kamer van koophandel: 34101966;
- BTW-Identificatienummer: NL001936502B30

- Bankrekening: ABN-AMRO, NL28ABNA 047 55 55 55 4

Contactgegevens

Bedrijfsgegevens

Werkzaamheden

Expertise

Als professioneel TRAININGSACTEUR nodig ik jou uit om in een training in 'beweging' te komen om jouw leerdoel te halen in oefeningen en realistisch rollenspel.
Je ervaart wat jouw aanpak (gespreksstrategie) en (non) verbaal gedrag aan impact oplevert bij mij in de rol van bijvoorbeeld adviseur, klant, collega of 'baas'.
Door mijn feedback krijg je inzicht in het effect van jouw gedrag. Wat heb je bereikt? Wat ging 'goed' en wat kan 'beter'? Je krijgt terug:
1. welke indruk jij met jouw strategie en houding en gedrag op mij maakt (wat denk ik)?;
2. wat jouw gedrag met mij doet (wat voel ik)?;
3. wat het effect (gevolg) is van jouw aanpak: wil ik (per se) in gesprek blijven of haak ik definitief af?;
4. wat al goed gaat en …wat beter kan.

 

Als ASSESSMENTACTEUR (onderdeel van een assessment centre) sta ik voor de uitdaging de deelnemer op het vlak van 'denken, voelen en kracht' verschillende niveaus van moeilijkheid aan te bieden (psychologische platforms) en darmee de kans te geven te laten zien in welke mate hij (m/v)  de door de opdrachtgever gewenste competenties in huis heeft. Hoe strategisch en communicatief gaat de degene die 'getest' wordt met mijn gedrag om? Waartoe is hij in staat? 

Competenties
Competenties zijn eigenschappen van 'gedrag' en liggen op het terrein van: kennis, vaardigheden, waarden en normen, motivatie en ambitie, persoonlijke kwaliteiten en aanleg & intelligentie. Belangrijke competenties zijn: initiatief nemen, gestructureerd werken, succesvol samenwerken, resultaatgericht werken, empathisch-, analytisch- en coachend- vermogen en commerciele vaardigheden.

Ik voel extra verantwoordelijkheid voor het goed uitvoeren van mijn werk omdat ik door mijn spel mede bepaal of iemand wordt ‘aangenomen‘ door een werkgever, of niet. Of: is iemand wel of niet klaar voor een volgende stap in het bedrijf waar hij werkt?

Denken, voelen en kracht...Ik doe dat aanbieden van 'platforms' aan de kandidaat door in rollenspellen de kandidaten de gelegenheid te geven – in afnemend moeilijkheidsniveau- die competenties te laten zien aan de bijzittende psycholoog. Ik koppel na afloop aan de psycholoog terug wat mijn indruk is van deze kandidaat.


Als PRESENTATIE-TRAINER geef ik (korte) workshops (broodje pitch) en (langere) trainingen in Netwerken & Presentatie/Elevator Pitch.
Op basis van een intakegesprek maak ik een kort of langer (mid) dagprogramma waarin ik zakelijke (mkb) professionals en werkzoekenden help zichzelf effectiever te presenteren, zodat ze nooit meer met hun mond vol tanden staan.

Deelnemers leren in 3 stappen te presenteren wie ze zijn, wat ze doen en hoe ze het beste hun toegevoegde waarde communiceren.

Stap 1: theorie; stap 2: schrijven van een pitch op basis van een redactionele format; stap 3: oefenen van het netwerkgesprek en de pitch.

Of het nou gaat om de presentatie van plan op een vergadering, een sollicitatie (baan of vrijwilligerswerk) of een zakelijke deal, na de training ben jij in staat:
-tijdens het netwerkgesprek te achterhalen wat de belangrijkste problemen en verlangens zijn van je gesprekspartner;
-aan te sluiten met jou onderscheidende dienstverlening/ product bij de behoeften van de collega’s, potentiële werkgever, organisatie of klant;
- en duidelijk te maken wat dat ‘fixen van de issues’ en het ‘invullen van die verlangens’ mogelijk oplevert voor die ander. Bijvoorbeeld: efficiëntere organisatie, meer leads/omzet, minder stress of financiële risico's.
Kortom: je maakt duidelijk dat je met jouw dienst/product toegevoegde waarde levert aan je 'klant'.
De kans dat je een gerichte vervolgafspraak maakt is groter.

Als THEATER- EN FILMACTEUR vind ik het geweldig om het publiek een 'dramatisch cadeautje' te geven. In een rol te kruipen' en die personage op toneel of voor de camera zo geloofwaardig neer te zetten dat je als toeschouwer er wat van leert en/of er emotioneel door wordt geraakt.

Geïnteresseerd? Ik hoor het graag!

M +31 6 53 650 776
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
I www.jacques-hein.nl

Branche

  • Overheid
  • Onderwijs
  • Profit/bedrijfsleven
  • Financiële dienstverlening
  • Juridische, administratieve en fiscale dienstverlening
  • Kunst, cultuur en media
  • Advies-, onderzoeks- en communicatiebureaus
  • Bouwnijverheid
  • Vervoer
  • Industrie
  • Justitie
  • Politie

Werkveld

  • Training
  • Assessment
  • E-learning

Kennis van modellen

  • STARR
  • LSD
  • Communicatieniveaus
  • Roos van Leary
  • Kernkwadranten
  • Situationeel leidinggeven
  • 4 G’s van feedback
  • ABCD agressie
  • DISC
  • Frustratie & agressie
  • Harvard methode onderhandelen
  • MBTI
  • Slechtnieuws
  • SMART
  • Thomas-Kilmann model
  • Transactionele analyse
  • Zelfcontrole

Werkvormen

  • Rollenspel
  • Hoefijzer
  • Carroussel
  • Regietheater
  • Energizers
  • Zelfstandig werken met deelnemers

Doelgroep

  • Leidinggevenden
  • Hoger management
  • Middenmanagement
  • 1e niveau management
  • Medewerkers

Talen en dialecten

  • Nederlands
  • Engels

Opleiding

Hoofdstudies en opleidingen

1994 - Jaarcursus Praktische journalistiek; opleidingsinstituut ISW

1990 - (afgestudeerd) Rijksuniversiteit Utrecht; Vrij doctoraal rechten, specialisatie: Intellectuele Eigendom
            en Public Relations; afgestudeerd op juridische  bescherming van Corporate Identity (huisstijl)

1974 - 1981 - VWO, De Breul in Zeist en Het Nieuwe Lyceum in Bilthoven

(Acteer) opleidingen
2024 Voiceover trainingen bij stemacteren.nl + audiotechniek stemacteren

2021 coachtraject om als ondernemer meer uit mijn acteer- en presentiepraktijk te halen

2019- tot nu : Intervisie met collega’s Beroepsvereniging NVvT, diverse workshops en trainingen Acteren On-line met collega’s, opdrachtgevers (acteerbureaus).
2015 - Masterclass Presenteren deel en 1 (mei) en 2 (juli) door Rik Luijkcx, producent,
2014 - Coachtraject voice-acting bij Cees Man in ‘t Veld/ Multivoice (Qletz workshops)
2013 - juni, Kapok Academy, Feedback, workshop feedback, Lisette van Oosterhout
2013 - juni, Kapok, workshop Breinleren, Paul Devilee
2013 - mei, Kapok Academy, Gezichtsexpressie, Michiel Hulsbergen
2013 - april, Kapok Academy, transactionele analyse voor trainingsacteurs, Rebecca Sies
2012 - juni, Kapok Academy, workshop Geweldloze Communicatie, Peet Hofmans
2012 - juni, Kapok Academy, workshop Assessment, Lisette Devilee
2012 - mei, Kapok Academy, workshop Appreciative Inquiry, Wick van der Vaart
2011 - juli, Kapok Academy, workshop De Vloer op (improvisatietheater), Aad Spee
2010 - Kapok Academy, workshop Interactieve feedback, Paul Devilee
2010 - Kemna Casting, masterclass-workshop camera-acteren met Monique van de Ven,
2008 - januari-februari, Kemna Casting, workshop acteren fase 2, Carla van Driel
2008 - 26 juni, workshop Cold Reading, Margie Haber (USA)
2007 - 3, 4 en 28 januari Helmert Woudenberg, workshop ‘de elementen’
2006 - Backstage Business i.s.m. Robin Pera, Acteren in organisaties
2006 - Kapok Academy, workshop acteren in assessments,
2005 - 3 en 4 december Jeanette Snik, workshop acteren
2005 - 24 september, Casting Consultants, Workshop acteren, 1 dag,
2004 – juli-augustus, Starsteps, workshop acteren, 2 weekenden
2003 - Joe Weston; workshop “De acteur als instrument”
2002 - 2003 Cliff Sutton; Jaarcursus Cliff Sutton, Amsterdam
2001 - 2002 Cliff Sutton; Jaarcursus Cliff Sutton, Amsterdam
2001 - Joe Weston; workshop ‘Repetitietechnieken’
2001 - Cliff Sutton; Zomercursus (Stanislavski/The Method), Amsterdam
2001 - De Trap; acteren III, (Robin Petra)
2000 - Joe Weston studio; Introductiecursus en Tekstanalyse
2000 - De Trap; Acteren voor de Camera 2 (Robin Petra)
2000 - De Trap; cursus screentest/commercial (Hans Kemna, Betty Post)
2000 - De Trap; Acteren voor de Camera I, (Jette van der Mey), Amsterdam
1998 - AVS; Acteren voor de Camera (Marian Vermeulen), Utrecht
1998 - OSVC; Interviewtechnieken (Marian Vermeulen), Utrecht
1997 - Openstudio Video Centrum; Presenteren voor de Camera (Wim van Putten), Amsterdam

 Zangles

2007-2008 - Lisa Boray, (Hilversum)

2003-2004 - Marianne Koopman (Amsterdam)